Saturday, January 14, 2017

Dividen Tabung Haji 2016

Berapa agaknya dividen Tabung Haji untuk tahun 2016? Rasanya semua tak sabar-sabar menunggu pengumuman daripada Tabung Haji kan? Apa perasaan? Bimbang kekecewaan yang sama dengan ASB? Tak sama kot, ASB pun yang kecewa orang yang buat financing @ pinjaman. Orang kat kampung yang menoreh getah gembira je..Tiap2 bulan konsisten je top up kat ASB. Getah mahal kot sekarang. hahaha..

Biarlah kita sama-sama tunggu apa agaknya nilai dividen tahun 2016. Bagi yang dah "kecewa" dengan Tabung Haji dan sudah pun mengeluarkan semua simpanan mereka dalam Tabung Haji, mereka mungkin sudah tak ambil kisah. Saya pun tak kisah...kah3

Nantilah saya kongsikan kenapa simpanan Tabung Haji masih relevan sekarang ini walaupun di kelilingi dengan skandal politik kerajaan Malaysia. Bila kita dah dapat dividen tahun 2016 baru saya cerita. Cerita sekarang pun bukan boleh buat apa, orang dah benci dengan Tabung Haji kan. takde maknanya..hahaha

Nah, saya sajikan dividen & bonus Tabung Haji sejak daripada 1994 sehingga 2015. Jangan cakap saya tak payung. haha
Dividen Tabung Haji

Jika anda nak tahu bagaimana pengiraan bonus, anda boleh rujuk di sini. 

Tabung Haji dah ada, KWSP dah ada, duit simpanan pun dah ada,Unit Trust dah ada? Jika masih belum ada pelaburan unit trust, boleh hubungi saya..hehe

Sekian.

4 comments:

Penafian

Sebarang artikel atau entry blog ini adalah penulisan milik peribadi dan tidak mewakili mana-mana organisasi, pertubuhan atau pihak lain. Tidak dibenarkan mengambil, menggunakan dan mencetak isi kandungan blog kecuali dengan mendapat keizinan dari penulis ,

Follow by Email